Závěrečná akce projektu SVĚTOVÁ ŠKOLA - Slepice záchranářka
V úterý 6.5.2025 se v ZŠ Dr. Horáka uskutečnila akce, která je vyvrcholením naší roční cesty v rámci projektu Světová škola.
Projekt se zabývá podporou začleňováním globálních témat, která hýbou současným světem. Náš tým se věnoval chudobě a nerovnosti a dopolední akce "Slepice záchranářka" byla věnovaná tématu slepic, neetičnosti klecového chovu, zvýšení povědomí o chovu a také trochu charitě. .
Celá akce probíhala dopoledne v našem atriu pod stromy, kde organizátoři přivítali návštěvníky z řad spolužáků, pedagogů nebo okolních MŠ. Děti se zapojily do kreativní dílny, probíhala přednáška se živou slepičkou, ukázky týkající se chovu slepic, péče o drůbež a zajímavostí ze světa slepic. Návštěvníci měli možnost si prohlédnout ukázky 3D tisku ve formě různých figurek a ozdob inspirovaných slepicemi. Nechyběl ani společný slepičí taneček. Konal se minifarmářský trh s domácími výrobky, kde si návštěvníci mohli zakoupit například čerstvá vejce nebo na místě vyráběné dobroty z vajec. Tyto produkty si zájemci rychle rozebrali ještě před koncem akce, což svědčí o jejich velké popularitě a kreativním zpracování. Vybraná částka, kterou jsme věnovali organizaci ADRA je krásných 8.088,- Kč.
Nadšení dětí bylo patrné po celé dopoledne, jejich nápaditost a kreativita byly oceněny nejen návštěvníky, ale i organizátory.
Pro příští ročník plánují pořadatelé větší zapojení pedagogů. Věří, že tímto krokem se podaří zvýšit počet zapojených organizátorů a zároveň ještě více podpořit kreativitu a diskusi o globálních tématech.
Celkově lze akci hodnotit jako velmi podařenou, protože nejen pobavila návštěvníky, ale přinesla i nezapomenutelné zážitky a nové poznatky o zapojených dětech a důležitosti globálního vzdělávání.. Těšíme se na další ročník, který slibuje být ještě pestřejší a inspirativnější.
https://drive.google.com/file/d/1Jkna9wqdFGE1F5smGUDqqHIJ6c7Ahg3o/view?usp=drive_link
Ve školním roce jsme se zapojili do projektu a snažíme o získání titulu SVĚTOVÁ ŠKOLA
Co zapojením do sítě Světových škol získáme
- prestižní ocenění, které zaštiťuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstvo zahraničních věcí ČR a OSN Česká republika
- zdarma vzdělávací kurz pro učitele Světová akademie v rozsahu 36 hodin a další vzdělávací semináře
- obsáhlou sadu lekcí, výukových materiálů a metodik k výuce o globálních tématech
- metodickou podporu při zařazování průřezových témat do výuky
- konzultace při začleňování témat globálního vzdělávání do Školního vzdělávacího programu
- inspiraci pro strukturu plánování a sledování pokroku školy prostřednictvím evaluace učitelů a žáků
- podporu soudržnosti komunity a aktivní občanství žáků
- podporu pro systematickou spolupráci s externími partnery (např. charitativní organizace, knihovny, spolky, atd.)
Protože světová škola je místem, kde:
- globální témata tvoří přirozenou součást výuky a života školy
- se žáci pod vedením týmu učitelů zabývají aktivně světovým děním a sledují aktuální vývoj ve světě
- žáci, učitelé i širší veřejnost získávají informace o globální problematice
- žáci identifikují místní problémy s globálním přesahem a usilují o jejich řešení
- je nejméně jedenkrát za rok ve spolupráci s místní partnerskou organizací uspořádána akce
- je společný cíl přispět k řešení vybraného problému
V rámci mezipředmětové výuky zařazujeme cirkulární ekonomiku do různých předmětů.
OP JAK
2023 - 2024
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.
V souladu se Strategií vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ (Strategie 2030+) se komponenta soustředí na proměnu obsahu, podporu digitální a informační gramotnosti a informatického myšlení. Dále na zlepšení úrovně vybavení škol a založení fondu mobilních digitálních zařízení, čímž přispěje k prevenci tzv. digitální propasti. V neposlední řadě cílí na podporu digitálních kompetencí pedagogů což je nutný předpoklad pro inovaci výuky a získání potřebných dovedností žáků.
Globálním cílem komponenty je přispět k rozvoji digitálního vzdělávání v souladu s vizí Strategie 2030+ a Akčním plánem pro digitální vzdělávání (DEAP).
Projekty
Projekt ŠABLONY III. 1.1.2021 - 31.12.2022
POVINNÉ SDĚLENÍ
„Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí ČR na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.“
Odkazy
Ministerstvo životního prostředí
www.mzp.cz
Státní fond životního prostředí ČR
www.sfzp.cz
Název projektu: „Příroda učí s námi“
POVINNÉ SDĚLENÍ:
„Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí ČR na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.“
Celkové způsobilé výdaje: 693 043,- Kč
Finanční podpora ze SFŽP ČR: 499 800,- Kč
Finanční podpora od zřizovatele – Statutárního města Prostějov: 193 243,- Kč
www.prostejov.eu
www.mzp.cz
www.sfzp.cz
Zdravá škola
Naše škola se ve školním roce 2009/2010 zapojila do projektu ,,Škola podporující zdraví“. Dne 6.10.2010 jsme získali titul Zdravá škola. Tento projekt je pod záštitou Státního zdravotního ústavu v Praze. Cílem našeho projektu je rozvíjet životní kompetence žáka tak, aby úcta ke zdraví a schopnost chovat se odpovědně ke zdraví svému i druhých patřily mezi jeho celoživotní priority. Projekt se netýká jen výuky, ale zahrnuje všechny činnosti školy, od mimoškolních akcí přes spolupráci s rodiči a veřejností, zdravé učení, příznivé klima školy až po vybavenost celé školy.
Zdravé město Prostějov
V rámci projektu Zdravé město Prostějov žáci 8. a 9. tříd vysadili v pátek 2. 5. 2008 podél sportovního hřiště105 tújí . Na jejich výsadbu poskytlo město částku patnáct tisíc korun. Nově vysazený živý plot by měl snížit prašnost a hlučnost z Okružní ulice a zkrášlit okolí školy. O vysazené túje se dále starají žáci v pracovních činnostech.
Národní plán doučování
- Cílem programu je zajistit přednostní doučování dětem (žákům), kterým hrozí školní neúspěch či v extrémním případě vypadnutí ze vzdělávání. Došlo u nich také k vážnému zhoršení výsledků vzdělávání. Sledován je nejen prospěch, ale také základní přehled v tématech, schopnost navázat na další očekávané znalosti.
-
Potřeba podpory může ale směřovat i k dalším žákům, kteří nemusí zaostávat v prospěch nijak významně, ale i tak je období distanční výuky zasáhlo (např. velmi omezené či žádné možnosti pro podporování a rozvíjení svého talentu u nadaných žáků).